Titanfall 2 heeft een schrijver en de man luistert naar de naam Jesse Stern. Waarom heeft de sequel op één van de leukste multiplayer-spelletjes van de afgelopen jaren een schrijver? Omdat de sequel een heuse singleplayer-campaign krijgt uiteraard.
Titanfall kreeg bij release lovende kritieken wegens zijn frisse blik op traditionele multiplayer, maar werd door sommigen ook een tikje verguisd omdat er niks te beleven viel voor solitaire spelers. Stern legt uit dat één van de zwaktes van Titanfall er in lag dat ontwikkelaar Respawn op dat moment het mechanisme niet bezat om je te vertellen wie jij als speler bent en wat de spelwereld om je heen betekende.
Voor de sequel, die multiplatform zal verschijnen, zal een verhaal verteld worden waarin de focus ligt op grootse oorlogsvoering, waarin het verhaal van de Amerikaanse revolutie en burgeroorlog opnieuw verteld wordt in de ruimte.Het verhaal zal grotendeels gaan draaien rond wat er gebeurt wanneer immigranten op een nieuwe planeet geconfronteerd worden met een oorlog waarin machines gebruikt worden als wapens. Naast de game zijn er ook plannen om Titanfall een spin-off tvserie op de buis te bezorgen.