Dat Overwatch populair is, staat buiten kijf. Hoewel de game geweldig speelt, kan het altijd beter. Blizzard, de studio achter de game, staat bekend om het eeuwige tweaken in de balans. Overwatch zal niet anders zijn. Zo is bekend geworden dat D.Va mogelijk een bufo gaat krijgen. Helaas is de competitive mode ook vertraagd naar juli.
Volgens velen is D.Va een redelijk zwak personage in het spel. Natuurlijk, je kunt er goed mee uit de voeten, maar het lijkt alsof je minder kracht onder de knoppen hebt dan wanneer je met andere personages speelt. Hier springt Blizzard handig op in. Principal designer Geoff Goodman laat het volgende weten via het officiële forum van het spel.
D.Va’s damage is definitely on the lower side, much like Winston’s. They are this way for a similar reason: They are both very mobile and hard to kill. That said, I do think the is some room for some D.Va improvements, but these are unlikely to take the shape of increasing her damage output significantly. As I said I think she can use some help in other areas, but I don’t have anything concrete yet. The goal is that she should be a viable aggressive initiation tank, much like Winston can be right now, rather than some sort of beefy flying assassin. So any changes will likely be helping her in that direction.
Ook kwam er via Twitter informatie over de release van de ‘competitive mode’ van de game. Deze is iets vertraagd door de vele feedback die na de alpha en beta verscheen.
https://twitter.com/PlayOverwatch/status/736331506042339329?ref_src=twsrc%5Etfw
Hoewel heel veel spelers blij zijn met de game, zijn er ook klachten. Deze situeren zich vaak rondom de ‘Play of the Game’. Hierin staat, nadat de game voltooid is een speler centraal en laat de game zijn beste moment zien. Echter, dit zijn vaak een killing spree of een multikill. Dit terwijl volgens spelers andere momenten veel belangrijker of indrukwekkender waren. Overwatch lead software engineer Rowan Hamilton laat weten dat de Play Of the Game moeilijker is dan mensen misschien denken.
From a technical standpoint, it’s a really hard problem to have a computer figure out what is cool. They’re not very smart. They take some numbers in, they put some numbers out. It’s hard to figure out what is cool there. We constantly look at Play of the Game, and we’ve got a whole bunch of data on Play of the Games are actually happening out there in the wild, and we can kind of see patterns about this character getting a lot of PoTG for these killstreaks, they’re getting a lot of damage, or they’re getting a Play of the Game for that.
We also have a lot of cool systems internally where we can play with the algorithm that determines Play of the Game and play the same game back again, and be like, ‘Okay if I tweak these numbers, what’s going to be the Play of the Game that gets picked this time?’ So it might’ve been Widowmaker getting three snipes, but I change the weighting on some other aspect that we take as important, and it could all of a sudden its Mercy resurrecting everyone on the point two second before the match ended. It’s going to be an ongoing process, and hopefully we continue to improve it.
I think at point when we were tweaking it Zenyatta would almost always get Play of the Game every time he popped his ultimate, because he would just do this massive amount of healing and the algorithm would almost always freak out, but it was just Zenyatta just sitting there floating.