Square Enix maakt bekend dat Final Fantasy XV ‘gold’ is gegaan, wat betekent dat de ontwikkeling van de game is voltooid. Om deze mijlpaal in de productie te markeren verscheen vandaag de nieuwe cinematische CG-trailer genaamd “Omen”. Oplettende kijkers zullen zien dat deze dynamische nieuwe trailer de gold-status van de game op een unieke manier viert.
Omen is een conceptuele, cinematische CG-trailer, gemaakt door de wereldberoemde 3D-animatiestudio DIGIC Pictures, die ook werkte aan KINGSGLAIVE: Final Fantasy XV. In de trailer zien we hoe Noctis zich verplaatst door een snel veranderende wereld met eindeloze golven vijanden, gekweld door een geleidelijk verlies van vaardigheden en een waanzin die hem ertoe brengt zijn geliefde verloofde pijn te doen. De trailer is gebaseerd op de wereld en het verhaal van Final Fantasy XV en toont het onheilspellende, nachtmerrieachtige “omen” van Noctis’ vader King Regis, van een rampzalige toekomst die moet worden vermeden.
Nu de ontwikkeling van Final Fantasy XV is voltooid, richten de ontwikkelaars zich op de Season Pass (€ 24,99) en DLC die voorzien in meer content en andere manieren om het komende jaar van Final Fantasy XV te genieten.
De Season Pass draait voornamelijk om drie originele episodes die plaatsvinden tijdens de gebeurtenissen van Final Fantasy XV. In elke episode is een van Noctis’ beste vrienden de hoofdrolspeler in een heel nieuw avontuur met een speelstijl die is toegespitst op deze vriend. Episode Gladiolus is het eerste nieuwe avontuur dat verschijnt, gevolgd door Episode Ignis en Episode Prompto. Elke episode is ook apart verkrijgbaar.
De individuele personage-episodes worden gevolgd door Comrades; een uitbreidingspakket voor Final Fantasy XV dat een gloednieuwe co-op mode voor maximaal vier spelers toevoegt, zodat teams met Noctis, Gladiolus, Ignis en Prompto als groep kunnen spelen. Comrades is onderdeel van de Season Pass maar is ook apart verkrijgbaar.
Deze aanvullende content en episodes worden overzien door Haruyoshi Sawatari (producer bij Business Division 2) onder leiding van Final Fantasy XV-regisseur Hajime Tabata. De ontwikkeling wordt verricht door belangrijke leden van het Final Fantasy XV-team.
“Vorig jaar reisde ik over de wereld en bezocht ik vele game-evenementen. Ik voelde overal een geweldige passie en hoge verwachtingen voor Final Fantasy XV bij fans van de serie,” zei Sawatari. “Dit alles voedde mijn verlangen om fans langer van de game te laten genieten en ze de mogelijkheid te bieden het avontuur verder uit te breiden. Deze gevoelens wil ik gebruiken en vorm geven om een geweldige ervaring te leveren.”