Het viel te voorspellen dat L.A. Noire heel wat zou gaan vergen van het opslaggeheugen van je Switch. Op Xbox 360 werd het spel door de grote hoeveelheid aan data ook al onderverdeeld over vier disks, dus het stond gewoon in de sterren geschreven. Concreet komt het er bij de Switch op neer dat wanneer je de game digitaal koopt je aan mag kijken tegen een stevige 29 GB aan benodigd geheugen. Nou heeft de Switch op papier uiteraard 32 GB intern geheugen, maar niet alles daarvan is beschikbaar voor data en savegames, dus je moet sowieso een Micro SD-kaartje gebruiken om het ding uit te breiden als je Noire digitaal wil spelen.
Maar wacht Eefje, wat als ik de game gewoon lekker oldschool vanop mijn retailschijfje wil spelen? Dan heb ik toch niet veel data nodig? MIS! De game vergt een digitale download van 14 GB als je het met de disk speelt die bugfixes en dergelijke bevat. Hoe je het dus draait of keert, L.A. Noire gaat veel van het geheugen opsouperen. Daar staat uiteraard een heerlijke game met optionele motion controls en de mogelijkheid om portable te spelen tegenover.