DICE heeft aangekondigd dat de open bèta van Battlefield V begint op 4 september voor early access en op 6 september voor alle spelers op Origin for PC, de Xbox One en de PlayStation 4. De open bèta geeft een demonstratie van de iconische Rotterdam-map in de Conquest-modus en de Arctic Fjord-map in zowel Conquest als Grand Operations. De Rotterdam-map, die vorige week is onthuld, laat spelers opgaan in een gevecht op de straten van Rotterdam, waarop de dynamische fysica en vernietiging van het spel volledig tot hun recht komen. Grand Operations, nieuw in de Battlefield-franchise, is een multiplayer-ervaring op meerdere maps en in meerdere modes, die spelers door een krachtig verhaal voert dat is geïnspireerd door historische gebeurtenissen. Al deze open-bètacontent is deze week te zien voor bezoekers van gamescom en is speelbaar in hal 6 van de beursvloer op de pc en Xbox One X.
Vanavond gaf DICE ook een demonstratie van NVIDIA’s nieuwe RTX-technologie, die tijdens de persconferentie van NVIDIA werd aangekondigd met een ongelooflijke live-demo van Battlefield V op de pc, een van de eerste games die ontwikkeld wordt op het NVIDIA RTX-platform met real-time ray tracing als rendertechniek. Ray tracing met het NVIDIA RTX-platform, dat eerder werd gebruikt om levensechte werelden in films te pre-renderen, zorgt voor real-time rendering van cinematische kwaliteit in videogames. In Battlefield V kan DICE met NVIDIA RTX de manier imiteren waarop licht in het echt wordt gereflecteerd, waardoor reflecterende oppervlakken in elk level, op elke map en op elke plek in het spel realistischer worden weergegeven. Dit zorgt ervoor dat Battlefield V levendiger en dynamischer aanvoelt en geeft een realistischere ervaring waarbij spelers het gevoel krijgen dat de strijd in een radius van 360 graden plaatsvindt. Het gebruik van real-time ray tracing in Battlefield V wordt mogelijk gemaakt door de nieuwe GeForce RTX 20-serie GPU’s van NVIDIA.
“Het is voor ons als studio altijd belangrijk geweest om de concurrentie een stap voor te blijven terwijl we het grafische realisme in games proberen te verbeteren,” aldus Christian Holmquist, Technical Director bij DICE. “Met dit nieuwe NVIDIA RTX-platform zie je op het strijdveld meer details dan ooit: je herkent de flits van een vuurmond die wordt weerspiegeld door een wagen en de gedetailleerde reflectie van een verwoeste gevel in een plas water op de grond. Dingen in de omgeving voelen levensechter aan, en totale oorlog zal nooit meer hetzelfde zijn.”
“We werken al vele jaren nauw samen met DICE, en we hebben vorig jaar lange tijd in hun team in Stockholm gezeten om deze visie tot leven te brengen,” aldus Tony Tamasi, Senior Vice President of Content and Technology bij NVIDIA. “Met NVIDIA RTX creëert DICE een revolutionair moment voor computergraphics in Battlefield V, omdat ray tracing al jarenlang in films wordt gebruikt en wordt beschouwd als de heilige graal voor real-time rendering in games.”
Als onderdeel van deze samenwerking met NVIDIA worden zowel NVIDIA Ansel als Highlights geïntegreerd met Battlefield V voor GeForce pc-gamers. NVIDIA Highlights legt automatisch de grootste spelprestaties van een gamer op video vast. De functie is direct geïntegreerd in het spel en weet precies wanneer dat ene magische moment is aangebroken. Dit moment wordt automatisch opgenomen met NVIDIA ShadowPlay-technologie, waardoor je die Only in Battlefield-momenten makkelijker kunt vastleggen.
NVIDIA Ansel, dat beschikbaar is in de singleplayer War Stories van Battlefield V, is een revolutionaire manier om in-game momenten fotografisch vast te leggen. Gebruikers kunnen opnamen maken vanaf elke positie en deze aanpassen met nabewerkingsfilters, HDR-afbeeldingen vastleggen in high-fidelity formaten en hun screenshots met de wereld delen.