Respawn Entertainment werkt momenteel hard om de laatste beetjes code toe te voegen aan de shooter Titanfall. Hoewel er veel mensen erg enthousiast zijn rondom de nieuwe shooter van het originele team achter Modern Warfare, is het voor de ontwikkelaar toch lastig om de game goed in de markt te zetten. Volgens Volgens producer Drew McCoy komt dit vooral omdat de game puur een multiplayer is, het spel kan niet alleen gespeeld worden. In een bericht op het NeoGAF-forum liet McCoy weten dat het een lastige klus is om alle mogelijkheden van de game te laten zien in een trailer van een paar minuten.
Its actually been really tough trying to accurately market Titanfall. If you look at what we’ve done, its a lot different than what most FPS games do. Without a bunch of highly scripted SP moments to recam from different angles, the usual ‘movie like’ trailer is just about right out.
Instead, we’ve decided to show unedited gameplay segments that last 3-5 minutes (so far – more footage coming, of course!) to show the “flow” of the game. Starting as a Pilot, taking on AI and other player Pilots, wall running around a Titan, earning your Titan, climbing in, battling other Titans while stomping on humans, ejecting, etc. There’s a huge amount of gameplay mechanics available at any one time, and encompassing them in a few minutes is actually quite hard to do.
Its also why we took an extremely early pre-alpha build of the game to events like Gamescom, PAX, etc. to let normal dudes hands-on time with the game. There’s no amount of polished marketing that can replace playing the actual game.
Daarnaast reageerde McCoy nog eens op het feit dat de game met teams van zes tegen zes te spelen gaat zijn. Hij begrijpt het commentaar niet. Meer spelers tegelijk zou niet betekenen dat de game meteen beter is.