Eerder deze maand kwam het nieuws naar buiten dat Ryse: Son of Rome niet zal draaien op een resolutie van 1080p. In plaats hiervan draait de game op een stabiele 900p en vind er een upscaling naar 1080p plaats. Dit viel niet goed bij veel gamers en de discussie hierover is nog lang niet voorbij. De baas van Crytek, Cevat Yerli, liet zich ook uit over het onderwerp op Twitter.
#Ryse looks better than at E3! Shader deeper, more real.Marius features additionally also realtime physical dangling pieces.Plus much more!
— Cevat Yerli (@RealtimeCevat) September 28, 2013
#Ryse Tons of Diff.Zero downscale.Vast improves and optimizations.Poly optimizations are in invisible parts.All good! pic.twitter.com/leFgmRKueF
— Cevat Yerli (@RealtimeCevat) September 29, 2013
#Ryse runs at 1600×900 for best perf&res,we apply our upscaler for AA, framebuffer native 1080p.SAME as E3 XboxOne! No change,No compromise!
— Cevat Yerli (@RealtimeCevat) September 29, 2013