Vorige maand bracht ontwikkelaar Bungie de eerste DLC richting Destiny. The Dark Below bracht nieuwe content en enkele wijzigingen in het spel op het gebied van uitrustingen en de mogelijkheden om je gear te verbeteren. Niet iedereen was hier blij mee. Luke Smith, Game Designer bij Bungie geeft nu aan dat het team goed geluisterd heeft naar de feedback op de DLC en dat de studio hier veel van heeft geleerd. We hoeven ons geen zorgen te maken over House of Wolves, de volgende DLC.
The mistakes we made with the DLC1 reward economy will not be repeated. Mistakes like: Vendor gear invalidating the effort of VOG Raiders, [and] upgrading an Exotic resetting its talents.
Our philosophy about rewards/loot continue to evolve as we see how players play and react. We will continue to improve acquisition stories and frequency (My understanding of the perception is that Crota’s End drop rates are much improved vs. Vault of Glass), lessen the grind and get players to the fun parts of their arsenal faster.
We want fewer barriers to equipping upgrades. The shard economies erect these barriers between players and the new piece of gear they just got. We’re not intending to adjust the shard economy for this Tier – we don’t want to invalidate player effort (again). But removing the barrier between that new drop you’re excited to get and actually being able to equip it as a member of your arsenal are something we will do going forward.
The Forever 29 meme was a killer for us.
Forever 29 leent zich aan het feit dat het heel lastig was om van level 29 naar 30 te gaan voordat The Dark Below het leven zag. Veel spelers kregen het gevoel te blijven hangen op level 29, zonder progressie te boeken. Inmiddels kunnen we verder naar level 32.