Destiny 2 is gisteren onthuld en komt dit keer ook naar de pc, nadat het eerste deel alleen op de console te spelen was. Wel laat Bungie nu weten dat de game niet meteen te krijgen zal zijn met de console-versies van het spel, de pc-editie komt later. Daarnaast laat de ontwikkelaar weten dat Bungie ook niet de pc-versie ontwikkelt. Deze game wordt gemaakt door Vicarious Visions. David Shaw, de lead van de pc-versie, laat wel meteen weten dat we de game niet moeten zien als een port van de console-editie. De game zal voelen en ogen als een heuse game voor het pc-platform. Het gaat dan ook niet om een ‘outsourcing’ van de game, maar om een heus partnerschap met Bungie zelf.
One of the key factors we looked at when coming to PC is that we don’t want anybody looking at the game as a console port. We wanted to make sure that it feels like a PC game, it plays like a PC game. So we kind of have embarked on an interesting situation. We’re not outsourcing it. Instead, we’ve developed this true partnership with Vicarious Visions in Albany, New York. We look at them as an extended part of the dev team.
Ook laat Shaw weten dat de pc-editie van Destiny 2 geen dedicated servers gaan krijgen. Door de ‘complicated topology’ van de game gaat dat niet lukken.
Destiny 2 won’t have dedicated servers on PC. (..) the game has a complicated topology.
Toch geeft Shaw aan dat we ons compleet geen zorgen hoeven te maken om de game. Nieuwe technologie gaat er voor zorgen dat de game op alle platformen baanbrekend moet gaan zijn. De pc-versie moet wel een field of view-slider krijgen en de framerate zal niet gelocked zijn. De demo op het evenement van gisteren draaide op zestig frames per seconde op de pc, terwijl de game op 30 frames per seconde draaide op de consoles.
Of spelers hun personage uit Destiny 1 over kunnen zetten naar de pc-versie van Destiny 2, of dat je zelfs qua console van platform kunt wisselen, is niet bekend. Op 8 september ligt Destiny 2 in de winkels voor Xbox One en PlayStation 4. Een datum voor pc is nog niet bekend.