Electronic Arts heeft aangekondigd dat Visceral Games, de studio achter Dead Space, Battlefield Hardline, Dante’s Inferno en meer titels, gesloten is. Executive Vice President van EA Patrick Soderlund heeft aangegeven dat de game die in ontwikkeling was bij de studio, een Star Wars-titel onder leiding van Amy Hennig (een grote naam achter de Uncharted reeks) ondergebracht gaat worden bij andere studio’s van EA. EA Vancouver zal hierin het voortouw nemen.
Echter, dit heeft wel consequenties voor de nog onbekende Star Wars-game. Waar het origineel ging om een lineaire, verhaal-gedreven game, wordt deze nu omgebogen naar een bredere ervaring die meer variatie moet gaan brengen.
The title will be reshaped to be a broader experience that allows for more variety and player agency, leaning into the capabilities of our Frostbite engine and reimagining central elements of the game to give players a Star Wars adventure of greater depth and breadth to explore. The games we want to play and spend time with, the experiences we want to have in those games, and the way we play…all those things are continually changing.
Hierdoor zal de game niet meer in het fiscale jaar van 2019 gaan verschijnen. EA zal later een nieuwe releaseperiode noemen. Door de sluiting van Visceral is EA druk bezig met het herpositioneren van het personeel bij andere studio’s van EA. Ondanks dat de Star Wars-titel een compleet andere game gaat worden beloofde Soderlund wel dat het nog steeds een grafisch prachtige game gaat worden die authentiek aan gaat voelen en een echt Star Wars verhaal tot leven gaat brengen. Het is momenteel nog niet bekend of Hennig nog bij het project betrokken is, al lijkt het er op dat ze EA gaat verlaten.