Gisteren onthulden NACON en studio Rogue Factor de eerste gameplay-trailer van Hell is Us, het grote nieuwe project van de studio. Jonathan Jacques-Belletête, de creative director van de game, nodigde spelers uit voor een Hell is Us-presentatie die hij zal geven op 30 september om 17:00 uur op NACONs YouTube-kanaal. De game zal in 2025 verschijnen voor PlayStation5, Xbox Series X|S en PC.
Hell is Us is een third-person action-adventure game waarin de hoofdrolspeler zichzelf beter moet leren kennen in de verschillende regio’s van een land dat door een burgeroorlog wordt verscheurd. Achter de bijna totale zelfredzaamheid van dit land schuilt een duister geheim: de recente verschijning van bovennatuurlijke wezens die lijken op de oude standbeelden en monumenten in de regio. Uitgerust met wapens die speciaal zijn gemaakt om deze monsters te bestrijden, moet de hoofdrolspeler leren hoe hij ze kan verslaan en daarbij handig gebruik van zijn uitrusting kan maken.
De game heeft ook een unieke benadering van gamedesign, die het beste kan worden beschreven met de term “player-plattering“. Dit concept is het tegenovergestelde van “silver-plattering”, wat verwijst naar het bovenmatig uitleggen en alles op een zilveren schaaltje aan spelers serveren. Met Hell is Us wilde de studio teruggaan naar de roots van old-school adventure games, door verkenning en reflectie aan te moedigen en traditionele hulpmiddelen te elimineren. Dat betekent dat je dit keer niet hoeft te rekenen op gedetailleerde kaarten, quest markers of kompassen die alle punten van belang onthullen: spelers zullen moeten vertrouwen op intuïtie, observatievermogen en logisch redeneren om in hun reis te vorderen en de geheimen van deze mysterieuze landen te doorgronden. Meer informatie over dit concept is beschikbaar in een exclusief PlayStation Blog-artikel.
Kom op 30 september om 17:00 uur naar NACONs YouTube-kanaal voor een gedetailleerde presentatie van de game, gepresenteerd door Jonathan Jacques-Belletête!