Quake Champions blijft evolueren en groeien in Early Access dankzij de feedback van de community. De update van deze maand is daarin geen uitzondering. De juni update, die vandaag live gaat, brengt innovatieve features die het voor vrienden sneller en gemakkelijker maken om in de actie te duiken en samen goed te worden. Één van deze features is veelvuldig aangevraagd door de community – Bots.
Wil jij je skills bijschaven? Heeft een slapjanus je mid-game laten stikken, waardoor je TDM-groep een man te kort komt? Dan zijn er nu Bots om je te redden. Met een aanpasbaar skill niveau om spelers te helpen oefenen en verbeteren in trainingsmodus, zullen Bots vanzelf slots in live games invullen waar nodig. Deze kleine, eerste fase van de dreigende robo-apocalyps – in Quake althans – ondersteunt Deathmatch, Team Deathmatch en Instagib modi. Meer spannende updates op onze weg naar een Matrix-achtige armageddon staan binnenkort gepland!
Vijanden omtoveren tot een hoopje bloed en ingewanden is een sleutelelement in alle id games en Quake Champions bevat al een hoop bloederige sterfscènes. Maar wat als we je vertelden dat de woeste gevechten en verwondingen in de Arena nóg bloederiger gemaakt kunnen worden door het nieuwe Gore System dat vandaag wordt toegevoegd? Juist, nu heeft in deze eerste Gore-fase elke Champion een unieke gib-makeover gekregen waarbij extra aandacht werd besteed aan de individuele onderdelen van de bepantsering die ze dragen, alsook hun organen, cybernetics en aanhangsels om prachtige, Pollockiaanse uiteenspattingen te creëren. Het nieuwe Gore System regelt zelfs de wegvliegende, slijmerige brokken op basis van welke speciale skins of shaders de Champion draagt.
Met het nieuwe Gore System dat vriend en vijand in een supergedetailleerde, vlezige puinhoop doet veranderen, is het belangrijker dan ooit om je Champion een unieke look te geven. Daarom wordt de in-game store geüpdatet met een hoop nieuwe cosmetics om hun Champion aan te passen voordat ze in de Arena’s worden neergemaaid.
Feedback van de community is enorm belangrijk en dankzij één van de meest levendige en plezierige communities in gaming, heeft het team nog enkele aanpassingen aan de game gedaan:
Multi-Mode Speellijsten: Al de hele dag aan het spelen en nood aan wat verandering? Nu kun je van modus veranderen tussen de matches door terwijl je in de Match Lobby blijft. Spelers kunnen stemmen op wat ze vervolgens willen spelen en krijgen keuze uit twee geselecteerde combinaties van modus, kaart en een willekeurige optie. Blijf VOOR ALTIJD in de Arena’s! Je weet wel…zoals Ranger!
Killer Cam en Stacks: Quake Champions is snel. Zo snel dat je soms niet kan zeggen hoe iemand je heeft neergehaald in een gevecht. Nu kunnen spelers, tijdens unranked matches, de nieuwe Killer Cam checken om te zien hoeveel Health en Armor hun tegenstander nog heeft op het death screen. Ze haalden de kill met nog 1HP over? Goed voor hen – nu terug in actie schieten om wraak te nemen en hem om te leggen met een enkel schot van je machinegeweer!
Team Health en Armor Stacks: In team-gebaseerde modi zullen de Health en Armor balken van je teamgenoten op het scherm zichtbaar zijn zodat spelers kunnen kiezen om die Mega-Health zelf op te slurpen, of hem over te laten voor een vriend die het beter kan gebruiken.
Nieuwe vooruitgang en loot-systemen: XP verdienen is aangepast om mensen sneller te doen stijgen in level. Daarnaast zullen spelers die ervoor kiezen om in parties te spelen, bonus XP en Favor krijgen. Backpacks, Chests en Reliquaries bevatten nu ook minder dubbele items en Shards kunnen gebruikt worden om Chests te kopen. Het volledige systeem is sneller, makkelijker en lonender dan ooit.
Nieuwe manier om Champions te proberen en te kopen: Het rooster van Champions is aangedikt sinds de lancering in Early Access en onze gratis spelers willen steeds nieuwe toevoegingen uitproberen. Om dit te vergemakkelijken, is het huren van Champions verwijderd en ingeruild voor de rotatie van gratis Champions. Daarnaast kunnen Champions nu permanent ontgrendeld worden met in-game Favor alsook door premium Platinum – kortom, je kunt nu gemakkelijker Champions uitproberen en verkrijgen enkel en alleen maar door te spelen.
Veranderingen in Balans: Naast de meer oppervlakkige verbeteringen krijgt Quake Champions enkele aanpassingen onder de motorkap om de algemene balans van de game te verbeteren. Deze veranderingen bevatten wijzigingen van de beweegsnelheid, health en armor-balkjes voor Light, Medium en Heavy Champions alsook aanpassingen aan bepaalde wapenstatistieken en specifieke vaardigheden van Champions.