Microsoft maakt Scorpio vlak voor reveal nog beter voor ontwikkelaars

Microsoft maakt Scorpio vlak voor reveal nog beter voor ontwikkelaars

Microsoft’s Mike Ybarra heeft via Twitter laten weten dat de Xbox Scorpio zojuist nog beter is geworden voor ontwikkelaars. Vlak voordat de console officieel onthuld gaat worden op de E3 (aankomende zondag) stelt Microsoft een extra gigabyte RAM open voor de ontwikkelaars. Scorpio heeft 12 gigabyte GDDR5 RAM. Deze openstelling zorgt ervoor dat ontwikkelaars nu tot drie kwart van de power kunnen gebruiken tijdens het ontwikkelen van hun games. De overige 3 gigabytes heeft de Scorpio nodig voor het systeem zelf.
https://twitter.com/XboxQwik/status/872834422675873792
RAM zorgt voor het ‘short-term geheugen’ in de console. Het is de plek waar games hun data in kunnen laden. Simpel gezegd; hoe meer je hebt, hoe meer de game tegelijkertijd kan laden. Ybarra liet ook weten waarom dit zo belangrijk kan zijn voor ontwikkelaars en wat voor verschil het kan maken.
https://twitter.com/XboxQwik/status/872836396116987904
Dus simpel gezegd; wanneer een game niet de volle 9 gigabyte nodig heeft, kan het de ruimte inzetten als cache waardoor jouw laadtijden sneller zullen zijn. Hierdoor gaan alle games hier van profiteren.

All-round geek met een gigantische liefde voor Star Wars. Schrijft sinds 2005 over games en is een lopende film/game encyclopedie. Wakker te maken voor een goede game op Xbox Live (Havoc NL) of een bord lasagna. Streamt geregeld via Mixer en praat over films op Letterboxd.