In Star Wars: Republic Commando, een game uit 2005, speelde je als een Clone in een harde, volwassen first-person shooters. De game werd geprezen door het vertelde verhaal, de personages en vooral de cliffhanger. Er was duidelijk ruimte voor een vervolg. Deze is echter nooit verschenen. In een recent interview verklaarde Brett Douville, ex-medewerker bij LucasArts, dat deze game wel in ontwikkeling is geweest. Er waren binnen het ontwikkelteam twee visies voor dit spel. In het ene plot, dat haaks stond op het verhaal uit Revenge of the Sith, moest je op Jedi jagen onder Order 66. In het andere idee werd je Sev, de eerste soldaat in een leger dat zich later Rebel Alliance zou gaan noemen.
[The] plan would have had Sev start the Rebellion army, training a new generation of soldiers to fight the Empire. In my own imagining, I like to believe he’d go after his pod-brothers and counter-program them so they could fight the Empire together.
Nadat LucasArts de bedrijfsvoering veranderde, liep het team achter de game langzaamaan leeg. Hierdoor werd de game nooit afgemaakt. Op het moment dat Disney de studio overkocht en alle Star Wars-titels die in ontwikkeling waren annuleerde, verdween de hoop op een sequel. Maar, wie weet…
Onlangs schreven we nog over Star Wars: Republic Commando. Meer over de titel weten? Klik dan hier.