Wanneer ontwikkelaars een patch uitbrengen voor een game, is het de bedoeling dat deze de game beter maakt. Fouten worden verwijderd, de game gaat beter lopen. Toch kan het anders verkeren. Infinity Ward heeft een patch uitgebracht voor de Xbox One-versie van Call of Duty: Ghosts die er voor zorgt dat de game stukken minder goed functioneert. Dit zegt de Digital Foundry-afdeling van Eurogamer.
Kicking off with a look at Stonehaven, it’s immediately obvious that things are not quite right. While the game does indeed hit 60fps in this stage, frame-rates are dramatically impacted when the whole level is in view, with metrics varying between 46-60fps as we run across the landscape. As frame-rates fall below the desired 60fps target, we also see the appearance of some screen-tear, adding some judder, making drops in smoothness more noticeable.
Daarnaast merkt de website op dat de framerate zelfs daalt naar 30 wanneer je door de scope van een sniper kijkt. Raar is dat de problemen op nieuwe maps minder groot zijn. Digital Foundry zegt dan ook dat het spel niet helemaal kapot is, maar dat het vreemd is dat Infinity Ward fouten in een patch stopt. Het is wachten op de patch die deze patch gaat patchen.