The Last of Us is inmiddels al een hele tijd te spelen. Ontwikkelaar Naughty Dog is echter bezig met een opgepoetste versie voor de PlayStation 4. Het is de bedoeling om een groot visueel spektakel te maken van de game. Toch loopt de ontwikkelaar nu al tegen limieten aan. Neil Druckmann, de creative director van Naughty Dog, geeft namelijk aan dat de filmpjes in de game stuk voor stuk op 1080p draaien met zestig frames per seconde. Omdat de assets tijdens de game als in de filmpjes hetzelfde zijn, moesten de graphics van alles in het spel flink omhoog. Het was moeilijk om dit alles op een schijfje te krijgen.
Our cinematics are now running at 1080p and 60fps, and that involved rendering them all from scratch. It’s interesting that now instead of a technical bottleneck, the bottleneck is ‘Can we fit all this on the disc?’ We don’t build it with high assets in mind to then port it, but it did give us a leg up. If we hadn’t done that, we might not have made the call to bring it over to PS4.
Naast betere graphics krijgt The Last of Us: Remastered ook betere belichting en animaties.